vrijdag 30 maart 2018

Raadsleden en Forumraadsleden beëdigd!

Donderdagavond zijn de (burger)raadsleden van alle partijen beëdigd. Hart voor Langedijk/D66 had gisteren 2 raadsleden en 3 burgerraadsleden die de belofte aflegden.

Vooral Lea van der Zee viel met haar toespraak op. “Ik wil de bewoners in hun eigen kracht zetten, dat is waar ik de komende 4 jaar voor ga”, aldus Van der Zee. Van der Zee gaat binnen de fractie de zorg dragen voor het sociaal domein.

Geen nieuwkomer, maar wel de kersverse fractievoorzitter van Hart voor Langedijk/D66 Nils Langedijk werd gisteravond ook beëdigd. Voor hem wordt dit zijn tweede termijn. Hij zal binnen de fractie zijn kennis en ervaring delen op het gebied van het raadslidmaatschap en ruimtelijke ordening.

Later op de avond werden er drie burgerraadsleden benoemd. Kees Molenaar, Jorrit Mol en Floris de Boer. Kees Molenaar heeft in het verleden als raadslid gefungeerd en zal nu zich in gaan zetten op natuur, milieu en het behoud van de historie. Jorrit Mol is sinds september 2017 burgerraadslid voor Hart voor Langedijk en gaat zich inzetten op verschillende gebieden, waaronder verenigingen en financiën. Floris de Boer zal zich vooral richten op algemene zaken, bestuur en jongeren.

Hart voor Langedijk/D66 is blij dat de fractie bestaat uit stuk voor stuk getalenteerde leden en ziet de toekomst met veel positiviteit tegemoet. Tevens feliciteren wij alle benoemde leden en wensen hen veel succes. Op naar een mooi Langedijk!