dinsdag 1 mei 2018

Column: De afgelopen weken

Beste (Hart voor) Langedijkers,

Graag willen wij deze column gebruiken om een update te geven over de afgelopen weken.

Na de verkiezingsuitslag hebben we uitvoerig gesproken met iedereen binnen de partij, die betrokken was bij de verkiezingen. Vanuit verschillende overleggen en standpunten zijn Nils en Lea uiteindelijk de raad ingekomen.

Afgelopen weken hebben Nils en Lea de coalitie gesprekken gevoerd namens Hart voor Langedijk/D66. Insteek was om de beste positie in te nemen, voor het realiseren van een belangrijk deel van ons verkiezingsprogramma. Gedurende de gesprekken is gebleken dat een coalitie met Dorpsbelang, VVD, CU en PVDA ons veel vertrouwen geeft voor de toekomst en een keuze is, welke veel recht doet aan het programma. Het leveren van een wethouder was daarbij voor Hart voor Langedijk/D66 belangrijk. Wij zijn daarom ook oprecht blij, met de voordracht van Nils Langedijk.

Met deze ontwikkelingen komt er ook weer een raadszetel beschikbaar. Ondanks het feit dat wij respect hebben voor de keuze van onze lijsttrekker Floris de Boer om ervaring, boven individuele doelen te stellen, hebben wij nu nadrukkelijk gevraagd aan Floris om de zetel te aanvaarden. Wij verwachten dat Floris de komende jaren zich sterk gaat ontwikkelen en zien in Floris ook de politicus van de toekomst. Wij zijn daarom ook zeer verheugd dat Floris deze uitdaging nu aangaat. Wij vinden hem een welkome aanvulling voor de raad van Langedijk.

We zien de komende vier jaar met vertrouwen tegemoet en vanuit deze rol willen wij van toegevoegde waarde zijn voor onze mooie gemeente.

Groet

De fractie van Hart voor Langedijk / D66