vrijdag 3 mei 2019

HVL/D66 is voorstander van peiling in Sint Pancras en Koedijk

Hart voor Langedijk/D66 spreekt zich duidelijk uit als voorstander van een peiling in Sint Pancras en Koedijk. “Als gemeente kunnen we nu twee vliegen in één klap slaan: luisteren naar de inwoners en het vertrouwen in de lokale politiek herstellen” aldus fractievoorzitter Floris de Boer.

Tijdens de fusiebijeenkomsten in Sint Pancras en Koedijk was een grote opkomst met een duidelijke mening. Sint Pancras en Koedijk lieten zich beiden horen over hun wens om naar Alkmaar te gaan. “We doen daar onze boodschappen, onze kinderen gaan daar naar school en ons sociaal leven speelt zich daar af” aldus een inwoner.

Hart voor Langedijk/D66 is een uitgesproken voorstander van een peiling in beide kernen. We vinden het belangrijk dat we ons besluit in juli kunnen baseren op eerlijke cijfers vanuit de beide kernen. Daarnaast willen we de kans op vertraging ook minimaliseren om het proces niet te vertragen.